Het begin - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Rani Thoon - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Rani Thoon - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Rani

Blijf op de hoogte en volg Rani

09 Februari 2014 | Nicaragua, Granada

Tijdens de vlucht naar Atlanta, USA vliegen we over de eeuwige ijsgletsjers van het noorden van Canada. Een waarachtig natuurfenomeen in al haar pracht gezien vanuit de lucht. Eens Canada voorbij vliegen we over Detroit dat volledig onder een wit sneeuwtapijt bedolven is. Nooit gedacht dat ik dit te zien zou krijgen.
Aangekomen in Atlanta waar al het douane-personeel uitzonderlijk vriendelijk is. Wat een revelatie om te vliegen via Amerika op deze manier. Na nog eens 4u vliegen bereik ik mijn eindbestemming, Managua.
Vermoeid kom ik uiteindelijk na nog een uur rijden aan in mijn gastgezin voor de volgende twee weken te Granada. Ik besluit om onmiddellijk te gaan slapen na de korte rondleiding in het huis.

De warme zonnestralen wekken mij zachtjes en tegen 8u sta ik op. Buiten hoor ik paard en kar de straat doorrijden afgewisseld met scooters en auto's. Na het ontijt (cornflakes) en een koude douche tijd on de stad te gaan verkennen. Claudia, de gastvrouw, legt me alvast de weg een beetje uit.

Eersre indruk van Granada, Nicaragua: vriendelijke en gelaten mensen op de straten, soepele en efficiente chauffeurs, prachtige koloniale gevouwen, zonnig en warm, kleine mensen, gammele oude auto's en veel beweging in en rond de straten van Granada zowel locals als toeristen. Arm en rijk door mekaar.

  • 09 Februari 2014 - 23:14

    Sofie De Smet:

    Oh, managua, granada, leon, ... . It brings back beautiful memories. Geniet van prachtig nicaragua, een heerlijk stukje authenticiteit.

  • 09 Februari 2014 - 23:30

    Daniel Tempels:

    Dag Rani,
    Goed aangekomen, toch wel grote reisduur, met tussenlanding op Atlanta!, heb al foto's gezien van Granada, de gebouwen op Google Maps is toch een andere wereld. Hopelijk valt uw gastgezin goed mede, en kan jij je een beetje thuis voelen.
    Ben deze morgen gaan trainen, weinig karateka's, en gedoucht met koud water, geen warm water meer, wegens kans op Samonela.
    Groetjes,
    Daniel

    Ik moet wel naam en E-mailadres invullen of ik kan het niet doorsturen.

  • 10 Februari 2014 - 16:57

    Guy Thoon:

    Zowat 8 maanden naar de andere kant van de wereld en bovendien op je eentje. Dat getuigt niet alleen van durf, dat mag je op zijn minst avontuurlijk noemen. Awel, weet je wat, dan heb je van mij mee ;).

    Toen ik nog jong was, lang lang geleden dus, moest ik er ook altijd op uit. Dan vroeg ik aan vrienden of ze mee wilden en zo niet trok ik er toch op uit, alleen.
    Op schoolreisjes bijvoorbeeld kwam het wel es voor dat zowel de buschauffeur, de leraars en de medeleerlingen dan op mij moesten wachten. Want ik had een probleem, ik liep gegarandeerd verloren!

    Nu weet ik, dank zij de genen van de mama, dat je dat niet zal overkomen en steeds je weg weet te vinden. Je weg in het leven.

    Zullen we nu een traantje laten? Wel nee, allé we zullen dat niet laten blijken hé want het is jouw keus en daar staan we met zijn allen achter, toch?

    Pa

  • 10 Februari 2014 - 23:52

    Kockelbergh Suzanne:

    rani ik bewonder je lef weten wat je wilt doen met je leven is een ding maar dat dan ook ten uitvoer brengen is niet altijd even makkelijk knap van je hoop dat je op je weg steeds iemand vind om je een handje te helpen als het nodig is kijk je ook een beetje voor mijn tijdens je reis in vreemde contreien ? groetjes van iedereen zal aan je denken niet vergeten dat je niet alleen bent waar je je ook bevindt nogmaals vele groetjes tante suzy

  • 13 Februari 2014 - 01:36

    Rani:

    Dank voor al die lieve en bemoedigende woorden! Ik ontvang ze graag met open armen.
    Vele warme groeten,
    Vanuit Granada, Nicaragua
    Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Op zoek naar nieuwe horizonten...

Rondreis doorheen Latijns-Amerika

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2014

Busstation Santa Marta

26 September 2014

Onderwater te Taganga

24 September 2014

Modderbad

17 September 2014

Delfin Solo

15 September 2014

Onderweg
Rani

Enthousiast, actief en nieuwsgierig!

Actief sinds 04 Feb. 2009
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 34860

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Australië

08 Februari 2014 - 29 September 2014

Op zoek naar nieuwe horizonten...

14 Februari 2009 - 13 Juni 2009

Stage te Cuzco, Peru

Landen bezocht: