Zonovergoten Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Rani Thoon - WaarBenJij.nu Zonovergoten Granada - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Rani Thoon - WaarBenJij.nu

Zonovergoten Granada

Door: Rani

Blijf op de hoogte en volg Rani

13 Februari 2014 | Nicaragua, Granada

Granada, prachtig koloniaal en toch zo Latijns Amerikaans. Elke dag wandel ik zo'n 10 minuten naar de Spaanse school waar ik twee weken les volg. Het is een hele belevenis want je komt mensen tegen van alle markten. Ook zijn er meer naar het centrum toe steeds meer toeristen te spotten en dan zie je de Nicaragaanse mannen kijken naar de vrouwelijke toeristen als naar apen in een zoo. En als je dicht genoeg passeert (kan al de overkant van de straat zijn) dan laten ze van zich horen: Ola guapa, Ola bonita, como estas,...
Dit moet je je maar eens voorstellen in Belgie. ;)

Het lievelingseten van de Nicaraguanen is witte rijst met rode bonen en als het kan liefst in combinatie met kip. Lekker en uitermate gemakkelijk om klaar te maken. Zelfs als ontbijt blijf je er niet van gespaard. Gelukkig kennen ze in mijn gastgezin ook Frans brood met roerei dat een leuk alternatief is als ontbijt. En als overige optie is er nog altijd cornflakes.
Gisteren een Mexicaanse maaltijdsoep gegeten, klaargemaakt door Claudia, Mexicaanse. Posolo is bouillon van chili gemengd met witte mais en stukjes vlees. Daarbij nog radijs, ajuin, oregano, warme sla en een getoaste tortilla. Mmmh, een aanrader!

Mijn lessen Spaans vlotten aardig en mijn Spaans gaat er elke dag op vooruit. Natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk te praten met mijn familie om het nog wat bij te schaven. Morgen al een klein examen van Spaans. Straks nog even herhalen dus.

Woensdag ben ik naar Las Isletas geweest. Dat zijn enkele van de 365 verschillende eilanden die gelegen zijn op het meer van Nicaragua. Met een bootje vaarden we langs de verwilderde eilandjes waarvan sommige bebouwd waren met luxueuse woningen en andere met armoedige barakken. Groot verschil tussen de armere families en de overige. Een van de huizen is zelfs de eigenaar van de plaatselijke rumdestillerie Flor De Caña. Het mooie aan deze eilandjes is dat er ontzettend veel fauna en flora te zien is. Zoals watervogels, verschillende soorten vogels en apen.

Nog veel te zien en veel te doen.
Tot schrijfs, Ranita