La Fortuna, Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Rani Thoon - WaarBenJij.nu La Fortuna, Arenal - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Rani Thoon - WaarBenJij.nu

La Fortuna, Arenal

Door: Rani

Blijf op de hoogte en volg Rani

07 Mei 2014 | Costa Rica, Fortuna

Vanuit Monteverde reizen we verder naar 'La Fortuna', alom bekend vanwege de nog actieve vulkaan Arenal. We doorkruisten het 'Arenal meer' per overzetboot. Het is een snelle en efficiente manier om aan de overkant en tot aan de stad 'La Fortuna' te geraken. Daarnaast heb je een fantastisch uitzicht over de eeuwig groene oevers die oeverwoekerd zijn door primair regenwoud. En natuurlijk heb je een adembenemend uitzicht op de hoog boven de wolken uittorende vulkaan Arenal.

Na ons te hebben geinstalleerd in ons hostel, lieten we ons verleiden om een begeleide tour te doen die ons de hoogtepunten van de omgeving laat zien en laat beleven. Allereerst reden we naar de voet van de vulkaan waar we een panoramisch uitzicht habben over het meer en de vulkaan. Daarna trokken we de jungle in tot aan een kleine waterval. Onderweg kwamen we Spider Monkey's, White-noised coati's en een Great Curassow tegen! Een geslaagde wandeling! En om te eindigen zagen we een familie Coati's (ouders en vier kleintjes) de weg oversteken.

Nadien vertrokken we richting de 'aguas thermales', warm waterbronnen/rivieren waar je heerlijk kunt baden. Als afsluiter krijgen we ook nog een cocktail en een modder-gezichtsmasker.

Om de dag volledig goed te maken, stapten we nog een cocktailbar binnen en genoten van de heerlijke exotische smaken. Al snel verloren we de tijd uit het oog en tegen middernacht keerden we terug richting het hostel.
Er was slechts 1 probleem, alle deuren van het hostel waren op slot en Annelies noch ik had een sleutel gekregen...
We klopten zachtjes op het raam en iets harder op de deur tot er iemand van onze kamer wakker werd, spijtig genoeg was het naar binnen gaan via het raam geen optie vanwege de tralies ervoor. En de voordeur kon niet geopend worden omdat de sleutel nergens te vinden was.
Dan maar creatief denken en langs de achterkant een inweg zoeken. Ik voelde mij als een klungelige inbreker toen ik ietswat onhandig over het tuinhek klom. Uiteindelijk dan toch veilig en wel in ons bed geraakt.

De volgende morgen namen we de bus richting San Jose!

Bye bye La Fortuna!