Panama city - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Rani Thoon - WaarBenJij.nu Panama city - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van Rani Thoon - WaarBenJij.nu

Panama city

Door: Rani

Blijf op de hoogte en volg Rani

13 September 2014 | Panama, Panama-stad

Panama City. Een wereldstad. Wolkenkrabbers en het Panama kanaal. De stad ademt en draait op volle toeren. Overal krioelt het van mensen op weg naar en van de ene plaats naar de andere. De straten zijn zichtbaar een onderdeel van het sociale stadsleven. Eetkraampjes, geimproviseerde winkelkraampjes en informele verkopers. De vismarkt is de uitgelegen plaats om de lokale visvangst te smaken. Het geeft je een blik op het sociale gebeuren van de ethnische mengelmoes die de stad bevolkt. Aan de havendokken staan enkele oudere mannen alles gade te slaan. Een zwerver ligt uitgeteld nasat een berg afval en op de achtergrond weerklinkt salsa muziek.
Ik kies voor de ceviche van de dag in een van de vele visrestaurantjes. Verse vis met ajuin, limoen, zout en koriander. Ik proef de zilte zee en de zachte, smaakvolle vis op mijn smaakpapillen.
Het is druk en iedereen komt speciaal naar hier tijdens lunchtijd om de vis van de dag uit te proberen. Families, vrienden en koppeltjes. Allen keuvelen ze gezellig aan de plastieken tafeltjes.
Al nagenietend kuier ik door het park aan de waterkant terug op weg naar het hostel.