Mijn Valentijnsdag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Rani Thoon - WaarBenJij.nu Mijn Valentijnsdag - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Rani Thoon - WaarBenJij.nu

Mijn Valentijnsdag

Door: Rani

Blijf op de hoogte en volg Rani

14 Februari 2014 | Nicaragua, Granada

Na de Spaanse lessen wandel ik door de straten van Granada terug naar het huis waar ik verblijf. Zo passeer ik langs gammele, houten straatwinkeltjes, horlogemakers, Movistar promotors, mannen die geld wisselen van dollar naar cordoba's of omgekeerd voor hun job, oude vrouwtjes die ijs op fruit verkopen, de schoolgaande jeugd in uniform, bedelaars en daklozen.

Eenmaal thuis staan er canneloni's met rijst op het menu. De canneloni' waren gevuld met kip en tomatensaus. Na de siesta besluit ik om te gaan zwemmen. Niet in een publiek zwembad of in het meer (vervuild), maar in het zwembad van het Hotel Granada waar je van het zwembad kan genieten voor 7USD. Het is een waar paradijs: palmbomen, olympisch zwembad, ligstoelen en schaduw. Ik waan mij in de zevende hemel. Het contrast is groot met de woonomstandigheden van de lokale bevolking maar dit is dan ook uitzonderlijk.
Het doet deugd om in het heldere water te kunnen vertoeven in deze plakkende hitte. Wanneer de zon achter de bomen verdwijnt en mijn boek net spannend begint te worden, verlaat ik het tropische paradijs en ga op weg naar huis.

Een zalig rustige Valentijn voor mezelf. Wat wil je nog meer. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Op zoek naar nieuwe horizonten...

Rondreis doorheen Latijns-Amerika

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2014

Busstation Santa Marta

26 September 2014

Onderwater te Taganga

24 September 2014

Modderbad

17 September 2014

Delfin Solo

15 September 2014

Onderweg
Rani

Enthousiast, actief en nieuwsgierig!

Actief sinds 04 Feb. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 34871

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Australië

08 Februari 2014 - 29 September 2014

Op zoek naar nieuwe horizonten...

14 Februari 2009 - 13 Juni 2009

Stage te Cuzco, Peru

Landen bezocht: