Op weg naar Leon - Reisverslag uit León, Nicaragua van Rani Thoon - WaarBenJij.nu Op weg naar Leon - Reisverslag uit León, Nicaragua van Rani Thoon - WaarBenJij.nu

Op weg naar Leon

Door: Rani

Blijf op de hoogte en volg Rani

22 Februari 2014 | Nicaragua, León

Na twee weken in Granada te verblijven is het tijd om alles in te pakken en verder op pad te gaan en Nicaragua te gaan verkennen. Gepakt en gezakt als een echte ezel loop ik door de zo vertrouwde straten van Granada op zoek naar het busstation richting Managua. Na een uurtje rijden arriveren we in de drukke hoofdstad Managua. Bij het uistappen staan er al onmiddellijk taxichauffeurs als aasgieren om je heen te draaien, maar met een beslissende pas stap ik door naar de bushalte voor Leon. Spijtig genoeg staat er een imens lange rij mensen aan te schuiven en dat hebben de taxichauffeurs ook gemerkt. Ze komen terug dichterbij en proberen mij te overtuigen om met hen mee te gaan. Mijn besluit staat vast ik doe zoals alle Nicaraguenses, ik schuif aan in de rij.
Er komt een eerste busje aangereden richting Leon, maar de teleurstelling is groot als ik zie dat het busje een beperkt aantal plaatsen heeft van ongeveer 15 man. Gelukkig is er schaduw en vriendelijke medereizigers die het wachten aangenamer maken.
Plots komt er met veel getoeter een grote bus aangereden op de bushalte en er wordt geroepen van in de bus: Leon, Leon! De orde van de wachtenden veranderde eensklaps in pure chaos. Iedereen wou op deze bus een plekje bemachtigen. Ik kijk beteuterd naar de meute drummende mensen aan de deuropening van de oude Amerikaanse schoolbus totdat mijn aandacht wordt getrokken door iemand die vanachter aan de bus een deur opent en roept: Hier langs achter is er plaats voor jullie en jullie rugzakken! Samen met nog een rondreizende Spanjaard lopen we in versnelde pas naar achter en springen we zo elegant mogelijk via het achterpoortje de bus in. Als dat nu eens niet van geluk gesproken is.

Na nog een korte taxirit kom ik uiteindelijk aan in de stad Leon, in de Via Via. Even op adem gekomen en dan de omgeving gaan verkennnen.
De stad Leon is levendig maar o zo anders dan Granada. Het laat je een andere sfeer beleven. Iets authentieker en ruraler. Laten we het een andere "vibe" noemen.

Toevallig nog kennissen tegengekomen van in Granada en we besluiten om samen naar de winkel te gaan om te koken vanavond. Het worden tortillas met guacamole, rode bonensaus, tomaat, ajuin en room. Heerlijk simpel en lekker. Nadien geniet ik nog van een rustige avond in een van de hangmatten van de Via Via.

Morgen vertrek ik naar de Cerro Negro!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Op zoek naar nieuwe horizonten...

Rondreis doorheen Latijns-Amerika

Recente Reisverslagen:

23 Oktober 2014

Busstation Santa Marta

26 September 2014

Onderwater te Taganga

24 September 2014

Modderbad

17 September 2014

Delfin Solo

15 September 2014

Onderweg
Rani

Enthousiast, actief en nieuwsgierig!

Actief sinds 04 Feb. 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 34875

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 14 Oktober 2015

Australië

08 Februari 2014 - 29 September 2014

Op zoek naar nieuwe horizonten...

14 Februari 2009 - 13 Juni 2009

Stage te Cuzco, Peru

Landen bezocht: